Like and hate

O vorba veche din batrani ar suna cam asa: cea fost mai intai, like-ul sau haterul? Desi astazi e la moda binecunoscutul 'like', el isi trage seva din mult mai virilul si neaosul 'hate'. Pentru ca ce poate fi mai sanatos si mai revigorant decat un 'hate' bun dupa o zi plina de frustrari?

Mark Zuckenberg inca se mai gandeste daca sa lanseze si degetul in jos intr-o forma soft de 'dislike'. Si asta nu pentru ca este preocupat de sanatatea noastra, ci mai degraba pentru ca nu sunt de ajuns nici 18 ani de acasa ca sa rezisti la perversiuni gen 'like' and 'share' la niste chestii pentru care iti poate incolti ideea: ce draku' caut eu aici?

Like-ul este ca si cum stai si tu la rand cu alti nu stiu cati ca sa dai o limba. Doar atat este permis iar pe deasupra mai e si foarte simplu.
Un hate cere stil, forta, il infigi adanc, victima te vede, te priveste in ochi, iti poate admira personalitatea. Sau iti trage o revansa de nu te mai scoli. Te face sa simti ca existi, esti tu, inteligenta sau prostie dar spuse apasat.

Like e pasta, aglutinare, globalizare.
Hate e culoare. Pe moment te stoarce. Necesita timp sa o faci din nou.

 De exemplu, Dobrovolschi vorbeste mult despre 'Minciuna audienetelor radio'. Zice ca 'Citesc sondaje radio de aproape 20 de ani si cam de 15 prevad destul de exact ce o sa vina odata cu fiecare val.'
Mai bine ar fi scos castile din urechi si deschidea ochii. Astfel ar fi inteles ca nu-i nimic nou sub soare. Asa se face treaba in business-ul acesta unde el este mai degraba spectator decat realizator.
Si totusi incheie ca un profesionist, selectand din minciuna pasajul pe care voi trebuie sa-l retineti: "Desi am schimbat directia Gold Fm [..] media pe cele patru luni a numarului de ascultatori este mai mare decat cea din valul de primavara cu… 49%, clar cea mai mare crestere pe Bucuresti. Iar share-ul a crescut cu… 122%. Avem 38.600 de ascultatori pe zi...'

In rest like si share. Clar!
Va pup, va zgarii,
roar!